Täältä löydät ikkunoihin ja oviin liittyvät asiantuntijajutut, blogitekstit, videot ja kuvat. Asiantuntijamme julkaisevat täällä ajankohtaisia juttuja mm. ikkunaremontteihin, rakentamiseen ja sisustamiseen liittyen.

Nostetaan kotimaiset tuotteet ja palvelut ostoslistan kärkeen

Julkaistu25.03.2020

Parhaillaan jylläävä koronavirus haastaa suomalaisia yrityksiä toden teolla. Muun muassa valtioiden rajaylitysten, matkustamisen ja liikkumisen rajoitukset vaikeuttavat yritysten liiketoimintaa uskomattoman paljon.

On hienoa nähdä, kuinka eri medioissa korostetaan kotimaisten tuotteiden ja palveluiden kuluttamista tällaisina hetkinä. Kuluttajien somejulkaisut ostamistaan kotimaisista tuotteista luovat uskoa siihen, että näinkin haastavasta tilanteesta kyllä noustaan.

Kotimaiset tuotteet eivät näytä loppuvan kauppojen hyllyistä. Voidaan luottaa siihen, että kotimaisia tuotteita saadaan ruokakaupoista koko pandemian ajan. Sama koskee myös muuta suomalaista tuotantoa, mukaan lukien suomalaisia ikkunoita ja ovia. 

Miten suomalaisuus näkyy Lammin Ikkunan osalta?

Myös me Lammin Ikkunalla haluamme olla vastuullisia pandemian leviämisen ehkäisemiseksi: Työmaakäynnit sekä urakkaneuvottelut hoidetaan etäkokouksina (niiltä osin, kun se on mahdollista) ja tuotannossamme muistutamme työntekijöitä hygieniasta.

On hienoa huomata, että asiakkaamme käyttäytyvät samalla tavalla. ”Yksi kaikkien ja kaikki yhden puolesta” -teema kantaa yhteiskuntaamme eteenpäin. Kyllä tästä tilanteesta selvitään, mutta sitä kauanko siinä menee, ei voida täysin ennustaa.

Tässä muutama esimerkki kertomaan, miten suomalaisuus ja kotimainen tuotanto näkyvät meillä Lammin Ikkunalla:

  • Kehitämme tuotteita suomalaiset asumisolot ja rakentaminen huomioon ottaen
  • Käytämme tuotannossa vain suomalaista puuta ja työtä
  • Yhtiön omistaa täysin sen toimiva suomalainen johto
  • Tuemme suomalaista huippu-urheilua (esim. painija Petra Ollia)
  • Olemme Suomalaisen Työn Liiton jäsen

Kotimaisen ostaminen on #vastuullisuusteko

Suomalaisen Työn Liitto aloitti 17.3. kampanjan, jossa se tulee täyttämään somen esimerkeillä suomalaisen työn vastuullisuudesta. Kampanjan avulla liitto pyrkii nostamaan Avainlippu-merkkiä käyttävät yritykset esille. Kampanjaan liittyviä julkaisuja voi seurata sosiaalisessa mediassa häshtägillä #vastuullisuusteko.

Me Lammin Ikkunalla toivomme, että suomalaiset arvostavat meidän asiantuntemustamme, palvelunlaatua ja kotimaisuusasteeltaan alan korkeimpia tuotteita pandemiasta huolimatta. Vastuullisilla kulutusvalinnoilla pidetään Suomi pystyssä hankalinakin aikoina.

Pysytään terveinä ja suositaan kotimaista!

Kirjoittaja: Risto Järvinen

Risto on Lammin Ikkunan markkinointisuunnittelija. Hän vastaa omalta osaltaan yrityksen markkinointiviestinnästä ja markkinointistrategian toteuttamisesta. Ristolla on kokemusta mm. bloggaamisesta, hakukonemarkkinoinnista ja markkinointistrategian rakentamisesta.